مشاهدة : 2,304

إطلاق أكاديمية بمراكش خاصة بالأطفال الذين يعانون من اضطرابات سلوكية

إطلاق أكاديمية بمراكش خاصة بالأطفال الذين يعانون من اضطرابات سلوكية


 

اختارت أكاديمية « ألف لام » إنشاء مركزها العصبي في قلب مدينة مراكش، والذي يستند عمله على الرعاية السلوكية والتعليمية والشخصية والتقدمية للأطفال الذين يعانون من صعوبات التعلم مع ضمان العلاج النفسي الحركي وعلاج النطق والمتابعة النفسية والاجتماعية.

وسيكون هذا المركز الاجتماعي التربوي مرجعا على المستوى المحلي والوطني في رعاية الأطفال الذين يعانون من اضطرابات سلوكية، من خلال تزويدهم بالمتابعة في بيئة مناسبة وتزويدهم بجلسات علاج النطق وإعادة التأهيل، بالإضافة إلى الدعم النفسي والأنشطة الرياضية واللامنهجية، حتى يتمكنوا من الاندماج في فصولهم الدراسية العادية والنجاح في التعلم الذي تم توجيههم إليه في مؤسساتهم.

ومن المنتظر أن يكون هدا المشروع ذو قيمة إنسانية وتضامنية قوية لتجسيد رغبة المبادرة الوطنية للتنمية البشرية لضمان التكامل الاجتماعي التربوي الأمثل للأطفال الذين يعانون من صعوبات التعلم من خلال تقديم خدمات تتكيف مع وضعهم.

 

13 commentaires sur “إطلاق أكاديمية بمراكش خاصة بالأطفال الذين يعانون من اضطرابات سلوكية

  1. 396271 381332i just didnt need to have a kindle at initial, but when receiving 1 for christmas im utterly converted. It supply genuine advantages over a book, and makes it such a great deal additional convenient. i might undoubtedly advocate this item: 637005

  2. Everything is very open with a clear clarification of
    the issues. It was really informative. Your website is extremely helpful.
    Thank you for sharing!

  3. Hello there, I found your blog via Google at the same time as looking for a related topic, your website came up, it appears great.
    I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, just changed into aware of your weblog via Google, and found that
    it is really informative. I am gonna be careful for brussels.
    I’ll appreciate for those who proceed this in future.
    Lots of folks will probably be benefited out of your writing.
    Cheers!

  4. 312787 266382Aw, it was an incredibly great post. In thought I would like to set up writing comparable to this furthermore – taking time and actual effort to create a very good article but exactly what do I say I procrastinate alot and also no indicates manage to go done. 189913

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

اخر الأخبار :